10 syytä panostaa ja 10 vinkkiä visuaalisuuteen

Visuaalisuus on pk-yrityksen tärkeimpiä kilpailukeinoja.

.

Maailma on visuaalinen. Jo aivojen rakenteesta johtuen ymmärrämme visuaalisuutta paremmin. Käytä tämä hyväksesi.

Myös visuaalisuuden toteuttamisessa on omat ”sääntönsä”. Tässä muutamia tärkeimpiä vinkkejä. Tilaamalla ilmaisen väri-ja visuaalisuusoppaan saat paljon lisää tietoa. Tulossa on ohjeistusta visuaalisuuden itse toteuttamiseen!

10 Syytä panostaa visuaalisuuteen

    1. Ammattimainen visuaalisuus antaa luotettavan kuvan yrityksestä. Amatöörimaisuus visuaalisuudessa voi antaa huonon kuvan koko yrityksestä ja sen toiminnasta. 94 % ihmisistä ei jää sivulle, jonka visuaalisuus on huono. [spacer height=”20px”]
    2. Prosessoimme kuvia  60,000 kertaa nopeammin kuin tekstiä. [spacer height=”20px”]
    3. Muistamme 80 % mitä näemme ja 20 % mitä luemme. Ihminen on luonnostaa visuaalinen.[spacer height=”20px”]
    4. Väreillä on eri merkityksiä ja ne tuovat esiin erilaisia tunteita.[spacer height=”20px”]
    5. Visuaalisilla elementeillä ohjaat ihmisen huomiota juuri sinne, minne haluat. Voit korostaa asioita ja keventää tekstiä. Visuaalisuus myös helpottaa lukemista sekä havainnollistaa ja selkeyttää monimutkaisiakin asioita.[spacer height=”20px”]
    6. Voit kertoa tarinan visuaalisesti. Voit viestiä ilman sanoja. Vihjata. Herättää tunteita.[spacer height=”20px”]
    7. Tutkimusten mukaan jopa 93 % ihmisistä ostaa tuotteen etupäässä sen ulkonäön vuoksi. Pelkkä värikin voi olla suurin syy tuotteen valintaan.[spacer height=”20px”]
    8. Voit esittää tylsää tai vaikeasti ymmärrettävää tietoa omaksuttavassa ja mielenkiintoa herättävässä muodossa, esimerkiksi infograafeilla. [spacer height=”20px”]
    9. Yhdenmukainen visuaalinen yritysilme tekee brändistä tunnistettavan.[spacer height=”20px”]
    10. Visuaalisuudella voi olla todella suuri merkitys esimerkiksi kotisivujen kävijämäärissä ja hakukoneoptimoinnissa..[spacer height=”20px”]

10 Vinkkiä visuaalisuuden toteuttamiseen

  1. Luo visuaalisuudella tunteisiin vetoava yhteys kohderyhmääsi.[spacer height=”20px”]
  2. Liitä aina kuva tai video some-päivitykseen. Kuvalla saat kaksi kertaa enemmän huomiota kuin pelkällä tekstillä. [spacer height=”20px”]
  3. Liitä teksteihin visuaalisuutta. Se keventää ja tekee sopivia rakoja tekstiisi. Lisää kuvia, infograafeja ja videoita, joilla pidät yllä mielenkiintoa.[spacer height=”20px”]
  4. Väreillä on huima merkitys visuaalisuudessa. Tehokas värien käyttö auttaa lukijaa muistamaan brändisi ja omaksumaan asian. Lisäksi se tuo ammattimaisuutta visuaalisuuteesi. Valitse ja yhdistä värejä oikein.[spacer height=”20px”]
  5. Vältä kaikkea amatöörimaisen näköistä visuaalisuutta. Jos et ole varma lopputuloksesta, käänny ammattilaisen puoleen. [spacer height=”20px”]
  6. Pidä visuaalisuus mahdollisimman selkeänä ja yksinkertaisena. [spacer height=”20px”]
  7. Ole persoonallinen ja erotu muista. Pidä trendit mielessä, mutta oluo oma tyylisi. [spacer height=”20px”]
  8.  Jätä aina tyhjää tilaa ja käytä sitä tehokeinona. [spacer height=”20px”]
  9. Älä laita liikaa tekstiä ja sanomaa. Yksi viesti yhteen tilaan, kuten mainokseen.[spacer height=”20px”]
  10. Muista yhtenäisyys: käytä kaikessa viestinnässä samoja värejä, fontteja, tyylejä jne.[spacer height=”20px”]

Ammattimaisella yritysilmeellä vakuutat ja myyt enemmän.

Opas sisältää mm.:

Miksi visuaalisuus on tärkeää?[spacer height=”5px”]
Mitä ovat eri kuvamuodot ja miten niitä käytetään?[spacer height=”5px”]
Mitä kannattaa teettää ammattilaisella ja mitä voi tehdä itse?[spacer height=”5px”]
Mikä on brändi ja yritysilme? Miten niihin voi vaikuttaa?[spacer height=”5px”]
Mitä väreillä on väliä? Miten niitä yhdistetään?[spacer height=”5px”]
Miten valitaan ja yhdistetään fontteja?[spacer height=”5px”]
Mitä pitää huomioida mainoksissa?[spacer height=”5px”]
Miten visuaalisuudella vaikutetaan tunteisiin ja sitä kautta ostopäätöksiin?[spacer height=”5px”]
Mikä on tärkeää kotisivujen visuaalisuudessa?[spacer height=”5px”]