Aloittavan yrittäjän markkinointi

Haluatko että tuotteesi löydetään? Panosta markkinointiin. Paraskaan tuote ei myy, jos kukaan ei tiedä siitä mitään.

Aloittavan yrittäjän suurimpia haasteita on saada tarjonta ja kysyntä kohtaamaan. Tarvitaan hyvin suunniteltua markkinointia. Kun resurssit ovat pienet, täytyy tietää mihin panostaa.

aloittavan yrittäjän markkinointi

Olen tehnyt yhteistyötä kymmenien aloittavien yrittäjien kanssa. Panostusta tarvitaan, niin rahallisesti kuin ajallisestikin, mutta pienilläkin resursseilla voit saada paljon aikaan. Verkostoituminen on hyvin tärkeää ja kannatta aina!

visuaalinen ilme

Ammattimaisella visuaalisella kuvalla luot luotettavan mielikuvan yrityksestä. Myös esimerkiksi blogin pitäminen lisää ansiantintijan mielikuvaa. Tarvitset potentiaalisten asiakkaiden luottamuksen, jotta he ostavat sinulta. 

visuaaalisuus

Varmista alussa että sinulla seuraavat asiat kunnossa jo alkumetreillä:

  • Markkinointisuunnitelma
  • Visuaalinen ilme, logo, lomakkeet
  • Käyntikortit
  • Kotisivut
  • Some-suunnitelma
  • Hakukoneoptimointi

Kaiken takana täytyy olla jonkinlainen markkinointisuunnitelma, koska ilman sitä on vaikea varmistaa, että tehdyt toimenpiteet ovat linjassa yrityksen tavoitteiden kanssa. Markkinointisuunnitelman voi yhdistää liiketoimintasuunnitelmaan.

Pienessä yrityksessä usein myös henkilöbrändi on tärkeä. Kaikki mitä teet, luo brändiä, mielikuvaa yrityksestäsi.