Visuaalisuuden trendit 2019 - 2020 - Onko visuaalisuutesi vanhentunut?

Web trendejä

  • Kosketusnäytöt ja mobiilit edellä
  • Chat-laatikot
  • Mustavalkoisuus
  • Kuvan päälle läpinäkyvä layer
  • Epäsymmetrisyys
  • Innovatiiviset infograafit
  • Piirroskuvat, henkilöhahmot
  • Interaktiivisuus ja persoonallisuus
  • Liioitellun paljon valkoista tilaa
  • Teksti keskitetty sekä vaaka- että pystysuoraan 
  • Retro-tyyliset piirroskuvat

Logojen trendejä

  • Luonnollisuus, omat kuvat, intensiiviset valokuvat
  • ”Watercolor” -värit ja muut abstraktit kuvat
  • Futuristiset kuvat
  • Kehysten välttäminen
  • Paksut, lihavoidut ja itse tehdyt fontit
  • Nestemäisyyden imitointi kuvissa
  • Terävät linjat ja reunat
  • Kuvan jakaminen useaan osaan
  • Mustavalkoisuus
  • Liukuvärien monimuotoisempi käyttö

Design trendejä

  • Luonnollisuus, omat kuvat, intensiiviset valokuvat
  • ”Watercolor” -värit ja muut abstraktit kuvat
  • Futuristiset kuvat
  • Kehysten välttäminen
  • Paksut, lihavoidut ja itse tehdyt fontit
  • Nestemäisyyden imitointi kuvissa
  • Terävät linjat ja reunat
  • Kuvan jakaminen useaan osaan
  • Mustavalkoisuus
  • Valkoisen tilan harkittu (liioiteltu) käyttö
  • Retro-tyyli ja -värit

Aalloista futurismiin

Web värien trendejä

Visuaalisuuden trendit 2019 - toteuta ja käytä hyväksi onnistuneesti

Visuaalisuuden trendit 2019 pyörivät paljon samoissa teemoissa kuin viime vuonna, mutta paljon on myös uutta. Yksi uusi ilmiö on valokuvien ”värjääminen” läpinäkyvällä värillä (transparency), jolloin saadaan hauska ja eri väriskaaloihin sopiva efekti kuvaan. Värin läpinäkyvyys asetetaan sellaiseksi, että kuva kuitenkin näkyy selkeästi taustalla.

Aika paljon samoja teemoja ennustetaan ensi vuodelle. Webin puolella nopeus ja mobiiliystävällisyys ovat edelleen dominoivia, mutta itse design säilyttää tärkeytensä yhtenä markkinoinnin merkittävimmistä asioista.

75% ihmisistä perustaa mielipiteensä ja mahdollisen luottamuksen yritykseen sen kotisivujen perusteella (lähde: red web design 2019). Ja kuitenkin meillä on vain alle 3 sekuntia aikaa saada voimakas kiinnostus ja lukija jäämään sivuille. Kannattaa muistaa, että tärkeämpää kuin kävijämäärä on se, että saamme oikeita henkilöitä sivuille. Ja pysymään niillä. Ja vielä toimimaan haluamallamme tavalla.

Visuaalisuus trendit 2019
Coltrane Hassinen

Visuaalisuuden trendit 2019 - 10 vinkkiä

  1. Personoi sisältömarkkinointia – ota aina kohderyhmä huomioon ja pyri interaktiivisuuteen.
  2. Ihmiset haluavat löytää tiedon nopeasti. Tee kotisivuillesi ja muualle verkkoon helposti selattavaa ja nopeasti silmäiltävää sisältöä.
  3. Käytä visuaalisuutta kiinnostavuuden, luettavuuden ja tärkeysjärjestyksen luomisessa.
  4. Pidä sisältö ja ulkoasu selkeänä ja yksinkertaisena.
  5. Jätä valkoista tai muuta tyhjää tilaa ja lyhennä tekstejä.
  6. Kiinnitä erityistä huomiota sisällön kiinnostavuuteen ja ajankohtaisuuteen kohderyhmäsi kannalta.
  7. Luo tyylisi, ota trendit huomioon, mutta ole uniikki ja kiinnostava. Tee jotakin odottamatonta, uutta.
  8. Olisiko nyt aika brändin uudistamiseen? Jos uudistat, tee se hyvin suunnitellusti.
  9. Panosta hakukoneoptimointiin, jos et ole sitä vielä tehnyt. Muista myös kuvien optimointi.
  10. Anna palanen itsetäsi. Ihmisiä kiinnostavat henkilöiden kasvot yrityksen takana.

Opi tärkein asia markkinoinnista, jolla vakuutat ja häikäiset yleisösi!

Nyt sinulla on mahdollisuus luoda luottamusta ja herättää kiinnostusta ammattimaisella, mutta yksilöllisellä visuaalisuudella.

Opi tekemään itse ja/tai ulkoistamaan tehokkaasti. Saat huomion niin vanhoilta kuin uusiltakin asiakkailta, viestisi perille informaatiotulvassa.

1.9. arvotaan ilmainen 3 kk :n kurssi! Liity ennakkotietolistalle, se ei sido sinua mihinkään. Saat ensimmäisenä mahtavat bonukset, jos päätät lähteä mukaan ja osallistumisen voi aina perua.

VISUAALISUUDEN POWERPOINT-KURSSI

Lähteitä:

Graphic design trends 2019
Top logo trends 2019
https://blog.red-website-design.co.(uk)
2020 web design ennusteita

Haluatko ilmaisen arvion sivustosi visuaalisuudesta?

Anna sivustosi arvioitavaksi! Erotamme jyvät ja akanat ja saat kaupan päälle kehitysideoita!

Ota yhteyttä: palvelu@puhtiamarkkinointiin.fi