Visuaalisuuden trendit 2019

Visuaalisuuden trendit 2019

Visuaalisuuden trendit 2019 150 150 Coltrane Hassinen

Visuaalisuuden trendit 2019 - 2020

Onko visuaalisuutesi vanhentunut?

Web trendejä

  • Kosketusnäytöt ja mobiilit edellä
  • Chat-laatikot
  • Mustavalkoisuus
  • Kuvan päälle läpinäkyvä layer
  • Epäsymmetrisyys
  • Innovatiiviset infograafit
  • Piirroskuvat, henkilöhahmot
  • Interaktiivisuus ja persoonallisuus
  • Liioitellun paljon valkoista tilaa
  • Teksti keskitetty sekä vaaka- että pystysuoraan 
  • Retro-tyyliset piirroskuvat

Logojen trendejä

  • Luonnollisuus, omat kuvat, intensiiviset valokuvat
  • ”Watercolor” -värit ja muut abstraktit kuvat
  • Futuristiset kuvat
  • Kehysten välttäminen
  • Paksut, lihavoidut ja itse tehdyt fontit
  • Nestemäisyyden imitointi kuvissa
  • Terävät linjat ja reunat
  • Kuvan jakaminen useaan osaan
  • Mustavalkoisuus
  • Liukuvärien monimuotoisempi käyttö

Design trendejä

  • Luonnollisuus, omat kuvat, intensiiviset valokuvat
  • ”Watercolor” -värit ja muut abstraktit kuvat
  • Futuristiset kuvat
  • Kehysten välttäminen
  • Paksut, lihavoidut ja itse tehdyt fontit
  • Nestemäisyyden imitointi kuvissa
  • Terävät linjat ja reunat
  • Kuvan jakaminen useaan osaan
  • Mustavalkoisuus
  • Valkoisen tilan harkittu (liioiteltu) käyttö
  • Retro-tyyli ja -värit

Aalloista futurismiin

[vc_media_grid element_width=”3″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1579235385079-ef81871c-30d7-8″ include=”14684,14683,14685,11902,13229,12672,15514,15515″]

Web värien trendejä

[vc_media_grid element_width=”3″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1579235385079-8533202c-839c-4″ include=”15459,15460,15461,15463″]

Visuaalisuuden trendit 2019 - toteuta ja käytä hyväksi onnistuneesti

Visuaalisuuden trendit 2019 pyörivät paljon samoissa teemoissa kuin viime vuonna, mutta paljon on myös uutta. Yksi uusi ilmiö on valokuvien ”värjääminen” läpinäkyvällä värillä (transparency), jolloin saadaan hauska ja eri väriskaaloihin sopiva efekti kuvaan. Värin läpinäkyvyys asetetaan sellaiseksi, että kuva kuitenkin näkyy selkeästi taustalla.

Aika paljon samoja teemoja ennustetaan ensi vuodelle. Webin puolella nopeus ja mobiiliystävällisyys ovat edelleen dominoivia, mutta itse design säilyttää tärkeytensä yhtenä markkinoinnin merkittävimmistä asioista.

75% ihmisistä perustaa mielipiteensä ja mahdollisen luottamuksen yritykseen sen kotisivujen perusteella (lähde: red web design 2019). Ja kuitenkin meillä on vain alle 3 sekuntia aikaa saada voimakas kiinnostus ja lukija jäämään sivuille. Kannattaa muistaa, että tärkeämpää kuin kävijämäärä on se, että saamme oikeita henkilöitä sivuille. Ja pysymään niillä. Ja vielä toimimaan haluamallamme tavalla.

[vc_single_image image=”15208″ img_size=”large”]